22 października 2014

Renesans radia

by admin | in General

Czy jesteśmy świadkami renesansu tradycyjnej radiofonii, rozumianej jako medium bliskie słuchaczom, nie zniszczone wszechobecną głośną komercją? Wiele na to wskazuje. Zmęczeni powtarzalnością większych i mniejszych rozgłośni radiowych, działających według ściśle określonego formatu, a przez to pozbawionych indywidualności, chcielibyśmy już „czegoś dla siebie”.

Takim właśnie radiem: lokalnym i przyjaznym będzie Radio Września. Opracowaliśmy jego koncepcję programową, pomagaliśmy skompletować zespół dziennikarski, a teraz szkolimy pracowników i wdrażamy program radiowy.

Września, położona 50 kmod Poznania, nigdy nie miała swojego radia. Wcześniejsze próby uruchomienia lokalnej rozgłośni kończyły się fiaskiem. Do czasu, gdy w konkursie na zagospodarowanie częstotliwości w paśmie UKF ogłoszonym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji zwyciężył lokalny przedsiębiorca, Adam Goclik. Przyznano mu częstotliwość 93.7 FM i prawo do nadawania programu na terenie powiatu wrzesińskiego (liczącego ok. 80 tys. mieszkańców).

Założenia i deklaracje pomysłodawcy, które przekonały KRRiT, trzeba teraz wprowadzić w życie.
Zoom Media dba o dopasowanie formy poszczególnych audycji i całego programu do lokalnej specyfiki. Zajmuje się również szkoleniem dziennikarzy i prowadzących (cały zespół Radia Września wywodzi się z terenu powiatu wrzesińskiego), organizowaniem prac redakcji i dbaniem o funkcjonalność studia emisyjnego i pomieszczeń radia.